Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?
– Satılanı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden uygun bir indirim isteyebilir. – Satılanın, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz onarılmasını isteyebilir. – Veya satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel kurallara göre tazminat talep etme hakkına sahiptir.
Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?
Satın aldığınız ayakkabının ayıplı olması halinde iki yıllık zamanaşımı süresi içerisinde Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurarak şikâyetinizin giderilmesini talep edebilirsiniz.
Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?
Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Satın alınan ürünün arızalı çıkması halinde tüketici, isterse satın alma işlemini gerçekleştirdiği firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. Bu iade firma tarafından kabul edilmezse tüketici uyuşmazlık çözüm kurumuna başvurabilir.
Ayıplı mal ile karşılaşıldığında yapılması gerekenler nelerdir?
Tüketici ayıplı bir ürünle karşılaştığı takdirde, ürünü derhal ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıplı ürünü iade edip parasını geri alma ve isterse tamir ettirme hakkını kullanmakta tamamen serbesttir. Ayıplı mal satan firma ve birlikte sorumlu ithalatçı-üretici firma bu talebi derhal yerine getirmekle yükümlüdür.
Malın ayıplı olduğunu kaç gün içinde satıcıya ihbar edilir?
Ayıp ihbarı, alıcının ayıp konusunda seçimlik haklarını kullanabilmesi için yapılması gereken bir bildirimdir. Türk Ticaret Kanunu’nun (TTK) 23. maddesi, teslim anında açıkça görülen ayıplarda ayıbın 2 gün içinde satıcıya bildirilmesi gerektiğini hükme bağlamıştır.
Aldığınız ürün ayıplı ise haklarınız nelerdir?
2) Satılan mal iade edilemeyecek nitelikte ise ayıp bedeli üzerinden indirim isteyebilir. 3) Aşırı bir zahmet gerektirmiyorsa, masrafları satıcıya ait olmak üzere tamirini isteyebilir. 4) Satılan mal iade edilemeyecek nitelikte ise ayıp bedeli üzerinden indirim isteyebilir. 5) Satılan mal aşırı bir zahmet gerektirmiyorsa, masrafları satıcıya ait olmak üzere tamirini isteyebilir. 6) Satılan mal iade edilemeyecek nitelikte ise ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteyebilir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.
Satın aldığınız bir ürün bozuk veya arızalı çıktığında ne yaparsınız?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Ayıplı malı nereye şikayet ederim?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.
Ayıplı mal iade süresi kaç gün?
Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Arızalı mal nedeniyle tazminat davası açmak için davacının ikametgahının bulunduğu yerdeki mahkemeye başvurması gerekir. Bu gibi durumlarda tüketici mahkemesi yetkilidir. Başvuranın tüzel veya gerçek kişi olması, başvurunun esaslarını ve başvurulacak mahkemeyi değiştirmez.
Ayıplı mal davası ne kadar sürer?
Ancak dava açılmadan önce ön bulgular ve eksiklikler zamanında ve uygun bir şekilde tespit edilirse, dava 1, en fazla 1,5 yıl içinde sonuçlandırılabilir. Ancak mahkemelerin iş yoğunluğunun da dikkate alınması gerekir.
Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?
Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir forma tabi olmadığından yapılıp yapılmadığının ispatı da gayri resmidir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet dava yoluyla da yapılabilir.
Ayıplı maldan kimler sorumludur?
Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır. Bu nedenle satıcı, sözleşme konusu malı satış sözleşmesine uygun olarak teslim etmekle yükümlüdür.
Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.
Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?
Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir forma tabi olmadığından yapılıp yapılmadığının ispatı da gayri resmidir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet dava yoluyla da yapılabilir.
Satış sözleşmesinde satıcının ayıptan sorumluluğunun şartları nelerdir?
Satıcının satılan maldaki ayıplardan sorumlu tutulabilmesi için aşağıdaki şartların varlığı gerekir: Satılan malda ayıp, menfaat ve zararın alıcıya geçtiği anda mevcut olmalıdır… Alıcının ayıptan haberi olmamalıdır. … Sözleşmeyle hariç tutulmayan ayıplardan sorumlulukDaha fazla makale…
Ayıplı maldan kim sorumlu olur?
Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır. Bu nedenle satıcı, sözleşme konusu malı satış sözleşmesine uygun olarak teslim etmekle yükümlüdür.
Alıcı tarafından satın alınan malın ayıplı olduğu teslim sırasında açıkça belli ise alıcı kaç gün içinde durumu satıcıya ihbar etmekle yükümlüdür?
ÖZET: Bu, satın alma sözleşmesinde yer alan arızalı aracı iade etme veya teslim alma talebiyle ilgilidir. Teslimat sırasında malların arızalı olduğu açıkça belliyse, alıcı satıcıyı iki gün içinde bilgilendirmelidir.