İçeriğe geç

Alınan Ürünün Bozuk Çıkması Durumuna Ne Denir

Alınan bir ürünün arızalı çıkması durumunda neler yapılabilir?

Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.

Bozuk ürüne ne denir?

Satın alındığı anda beklenen veya vaat edilen işlevlerini yerine getiremeyen, eksik veya hatalı özelliklere sahip olan ürünler ayıplı mal olarak kabul edilir.

Kusurlu ürüne ne denir?

Ayıplı ürün, tüketiciye teslim anında taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırılık teşkil eden üründür. Bu nedenle satıcı, sözleşme konusu ürünü satış sözleşmesine uygun olarak teslim etmekle yükümlüdür.

Aldığınız ürünün hatalı çıkması durumunda neler yaparsınız?

Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.

Yeni aldığım ürün bozuk çıktı ne yapmalıyım?

Başka bir deyişle, satın alınan ürünün ayıplı olduğu anlaşılırsa, ürünün tüketiciye tesliminden itibaren iki yıl içinde tüketici hakem heyetine başvurulması gerekir.

Hatalı ürüne ne denir?

Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken nitelikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırılık oluşturan maldır.

Hatalı üretim nedir?

Üretim hatası nedir? ​​Üretim hatası, üretim süreci sırasında bir ürünün amaçlanan kalite ve özelliklerinden sapmadır. Hatanın nedenleri çeşitli olabilir ve ölçüm hatalarından ve yüzey kusurlarından, kalitesiz malzemelerden veya montaj hatalarından kaynaklanan sorunlara kadar uzanabilir. 31.10.2023 Üretim hatası nedir? ​​Üretim hatası, üretim süreci sırasında bir ürünün amaçlanan kalite ve özelliklerinden sapmadır. Arızaların nedenleri çeşitlidir ve ölçüm hatalarından ve yüzey kusurlarından, kalitesiz malzemelerden veya montaj hatalarından kaynaklanan sorunlara kadar uzanabilir.

Hasarlı ürüne ne denir?

Kısaca, ayıplı mallar, hatalı, hasarlı veya üretim amacına uymayan özelliklere sahip mallardır. Türk Ticaret Kanunu, tüketicileri korumak için çıkarılan Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile birlikte çok sayıda koruyucu hüküm içermektedir.

Kusurlu ürün nasıl olur?

Aldığınız ürün beklenenden daha kısa bir süre çalışıyorsa. Beklemenize rağmen herhangi bir güncelleme almıyorsanız. Aldığınız ürün, vaat edilen kullanım talimatlarına uygun olarak kullanılmasına rağmen beklendiği gibi performans göstermiyorsa veya kullanım talimatlarına uyulmaması nedeniyle bozuluyorsa arızalı kabul edilir.

Tüketici hakları 11. madde nedir?

Tüketici, bu seçimlik haklardan herhangi birine ek olarak, ayıplı ürünün ölüme ve/veya kişisel yaralanmaya ve/veya kullanılan diğer mallara zarar vermesi halinde, üreticiden tazminat talep etme hakkına da sahiptir.

Satıcının ağır kusuru nedir?

Satıcı, satış sözleşmesine konu malın yeni olduğu kastıyla hareket ediyor ve alıcının henüz kullanılmamış bir mal satın aldığı varsayımıyla sözleşmeyi imzalıyorsa, satıcının yeni olmayan bir ürünü teslim etmesi halinde bu durum “ciddi hata” sayılır.

Kusurlu ürün iadesi kaç gün?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Yanlış ürün geldi ne yapmalıyım?

Satın alma işleminden sonra yanlış bir ürün geldi. Ne yapmalıyım? Yanlış bir ürün alındığında haklarınız ve şirketin sorumluluğu hakkında bilgi edinin. … İade politikası ve tam bir geri ödeme veya değişim hakkınız olup olmadığını öğrenin. … Ne olduğunu açıklamak ve bir çözüm istemek için en kısa sürede satıcıyla iletişime geçin. Daha fazla makale…•2 Mayıs 2023

Yeni aldığımız ürün bozuk çıkarsa hangi numarayı aramalıyız?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan Tüketici Danışma Merkezi “Alo 175”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

Bir ürün bozuk çıkarsa nereye başvurulur?

(Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan doğan uyuşmazlıkların çözüm yerleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.)

Satın aldığınız bir ürün bozuk veya arızalı çıktığında ne yaparsınız?

Tüketici; Müşteri arızalı veya bozuk ürünü iade edip parasını geri alabilir veya arızalı ürünü iade edip yenisiyle değiştirebilir. Ya da ürün sorununun giderilmesini veya fiyat indirimi talep edebilir. Bu eylemlerden hangisinin yapılacağı kararı tüketiciye aittir; üretici ve satıcı bu konuda herhangi bir tavsiyede bulunamaz.

Aldığı bir ürün bozuk çıkarsa nerelere başvurulur?

Başvuru, tüketicinin ikametgahının bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir. Eyalet çapındaki tüketici hakem heyetleri eyalet sınırları içinde, ilçe çapındaki tüketici hakem heyetleri ise ilçe sınırları içinde sorumludur.

Aldığımız ürünle ilgili bir sorun çıktığında hangi kuruluşa başvuru yapılır?

(Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan doğan uyuşmazlıkların çözüm yerleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.)

Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?

“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort