İçeriğe geç

Apartman Yöneticisi En Fazla Kaç Yıl Için Seçilir

Apartman karar defteri kaç yıl geçerli?

Yönetmeliğin 107 nci maddesine göre, konut karar defterinin, ilgili olduğu yılı takip eden takvim yılından başlamak üzere on yıl süreyle saklanması zorunludur.

Apartman yöneticisi toplantı yapmadan karar alabilir mi?

Apartman yöneticisi karar alamaz. Apartman yöneticisi, apartman malikleri kurulu adına ve sadece kurul tarafından onaylanan sınırlar içinde hareket edebileceğini unutmamalıdır.

Apartman yöneticisi hangi durumlarda istifa eder?

İstifa apartman veya inşaat yöneticisinin doğal hakkı olduğundan, her an istifa etmek mümkündür. Uygulamada yöneticilerin istifa etmesinin birçok nedeni olsa da, asıl neden apartman sahiplerinin borçlarını ve yükümlülüklerini yerine getirmemeleridir.

Apartman yöneticisi yüzde kaç oyla seçilir?

Örneğin; 36 bağımsız bölüm ve 210 ada payı bulunan çok katlı bir binanın kat maliklerinin olağan yönetim kurulu toplantısında, kanunda öngörülen karar yeter sayısına göre A’nın yönetici sayılması için en az 19 bağımsız bölümün ve 106/210 ada payının oy çokluğunun sağlanması gerekir.

Yönetim kurulu karar defteri her yıl yenilenir mi?

Tebliğ uyarınca, anonim şirketlerin halihazırda kullandıkları yönetim kurulu karar defterini yenilemelerine gerek kalmamış olup, Ocak ayında zorunlu kapanış belgesinin ardından aynı deftere açılış belgesini yeniden düzenletmeleri yeterlidir. Ayrıca, yeterli sayıda sayfa, günlük, … bulundurmaları koşuluyla

Apartman yöneticisi gelir ve giderleri tabloya asmak zorunda mı?

Gelir ve gider hesabı yayınlama zorunluluğu: Kat mülkiyeti yöneticisinin gelir ve gider hesabı göstermesi konusunda açık bir yasal zorunluluk yoktur. Ancak, Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 18. maddesine göre, kat maliklerinin kurul tarafından her an bilgi ve inceleme alma hakkı vardır.

Apartman yöneticisi kaç yıl görev yapar?

Yöneticinin görev süresi bir yıldır ve kat malikleri kurulunun olağan toplantısıyla seçilir, ancak toplu yapıların yönetim planında kat malikleri kurulunun olağan toplantısının iki yılda bir yapılması hükmü varsa yöneticinin görev süresi iki yıldır.

Yönetici nelerden muaf?

Apartman yöneticisi apartmanın günlük operasyonlarından, bina bakımından ve idaresinden sorumludur. Apartman yöneticisi nelerden muaftır? İşte bu sorunun cevabı: Apartman yöneticisi aidat toplama, binayı temizleme, güvenlik önlemleri, bakım ve onarım gibi görevlerden muaftır.

Apartman kararları kaç kişi ile alınır?

Madde 30 – Kat malikleri kurulu, kat maliklerinin sayı ve pay bakımından yarıdan bir fazlasının katılmasıyla toplanır ve oy çokluğu ile karar verir. (Değişik ikinci fıkra: -5711/15 md.) Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle ilk toplantı yapılamazsa, ikinci toplantı en geç onbeş gün sonra yapılır.

Kimler apartman yöneticisi olamaz?

Kat Mülkiyeti Kanunu’na göre, yönetim planında “Yönetici apartman sahipleri tarafından seçilir” ibaresi varsa, apartman sahibi olmayan kişiler yönetici olamaz. Buna göre, örneğin; kiracılar apartman ve bina yöneticisi olamazlar. Ancak, yönetim planında böyle bir ibare yoksa, kiracılar da yönetici olabilir.

Apartman yöneticisi ceza alır mı?

Kat mülkiyeti birliği tarafından onaylanmış bir iş planı yoksa, yönetici derhal bir iş planı hazırlar. Görevlerini yerine getirmeyen yöneticilere 33 üncü maddenin son fıkrasında belirtilen cezalar uygulanır. Kamuoyuna öyle görünmese de yöneticilik, birçok görev ve sorumluluğu olan bir iştir.

Apartman yöneticisi toplantı yapmadan aidat artırabilir mi?

“Bu sorunlardan ilki, yöneticilerin genel kurul toplantısı yapmadan üyelik aidatlarını artırmasıdır. Yöneticiler bunu yapamaz, bu yasaya aykırıdır. Olağan veya olağanüstü genel kurul toplantısında karar alınması gerekir.”

Apartman yöneticisi ne kadar maaş alır?

Verilere göre, Apartman/İnşaat Müdürü 2024’ten itibaren ortalama aylık 34.800 TL maaş alacak. Apartman/İnşaat Müdürü 2024’te en düşük maaş 27.700 TL alırken, en yüksek maaş 49.800 TL olacak. Önceki yıllara bakıldığında, Temmuz 2023’te Apartman/İnşaat Müdürü’nün ortalama pozisyonu 25’tir.

Yönetici atanması davası kime karşı açılır?

Bu yönetici, kat mülkiyeti sahipleri tarafından atanan yönetici ile aynı yetkilere sahiptir ve kat mülkiyeti sahiplerine karşı sorumludur. Sulh hakimi tarafından atanan yönetici, bu atamanın üzerinden altı ay geçmediği sürece kat mülkiyeti sahipleri derneği tarafından değiştirilemez. Ancak, meşru bir sebep varsa, onu atayan Sulh hakimi değişikliği yetkilendirebilir.

Bina yöneticisi nereye şikayet edilir?

Konut ve inşaat yöneticisine şikayette bulunmak için nereye başvurabilirsiniz? Konut veya inşaat yöneticisi görevlerini yerine getirmez veya görevlerini kötüye kullanırsa, apartman sahipleri şikayette bulunabilir. Şikayetler apartman sahipleri konseyine, denetim kuruluna veya yargı makamlarına iletilebilir.

Apartman karar defteri resmi belge midir?

Noter onaylı resmi belge olan “Karar Defteri”nin takvim yılının bitiminden itibaren bir ay içinde noterce onaylatılıp kapatılması zorunludur.

Apartman karar defteri noter onayı şart mı?

Bu defter noter tasdikli olmalı ve kapanış sertifikasına tabi olmalıdır. Yöneticiler bu deftere gelirleri (katkıları) ve harcamaları doğru bir şekilde kaydetmeli ve kaydettikleri işlemler için faturalar vb. hazırlamalıdır. Kayıtlar ayrıca saklanmalıdır.

Apartman karar defteri tasdik edilmezse ne olur?

Konut kayıtlarının doğrulanmaması nedeniyle cezai sorumluluk. Konut kaydı bir inceleme sırasında onaylanmazsa, konut yönetimi para cezasına çarptırılacak ve bu para cezasını kendi cebinden ödemek zorunda kalacaktır.

Apartman aidat makbuzları kaç yıl saklanır?

Yönetmeliğin 107 nci maddesine göre; konut ve site yönetimleri, işyerine ilişkin her türlü defter ve belgeleri, ilgili oldukları yılı izleyen takvim yılından başlamak üzere on yıl süreyle saklamak ve istenildiğinde ibraz etmek zorundadır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort